Infosessie Cybercriminaliteit: 3 oktober

Ruimte & Milieu
Netwerken
2017-09-19 15:35:54

Een niet te missen, interactieve infosessie

Beste leden,

Aan een sneltempo worden tegenwoordig apparaten en toepassingen gekoppeld aan het internet, en de functionaliteit wordt steeds uitgebreider. Vanop afstand bestuurbare verwarming/koeling, camerasystemen, digitale facturatie: allemaal maken ze ons het werken makkelijker, maar ze zijn niet helemaal zonder risico.

Aanvallers gaan steeds driester te werk om toegang te verkrijgen tot die computersystemen of bedrijfsdata, en omdat steeds meer bedrijfsprocessen rechtstreeks gekoppeld zijn aan de IT omgeving wordt de inzet steeds groter.

Tijdens deze infoavond bekijken we met een demo vanuit het oogpunt van de aanvaller hoe zo'n aanval typisch in elkaar steekt. Uiteraard komen ook een aantal tips en richtlijnen aan bod om dit onheil tegen te gaan en te voorkomen.

Specifieke technische kennis is niet nodig om deze sessie te volgen. Het doelpubliek zijn zowel kaderleden als werknemers voor wie de computer een belangrijk werkinstrument is.

De presentatie gebeurt door Roel Van Steenberghe, docent aan de Odisee hogeschool en zelfstandig IT consulent (www.vswitch.be)(roel@vswitch.be)

Dit gaat door op dinsdag 3 oktober om 19u in het bedrijf van Jan Lippens: Quiro - Oude Waalstraat 294 - Zulte

Om de sessie zo interactief mogelijk te maken, wordt gevraagd aan deelnemers om een (heel) korte vragenlijst in te vullen. De resultaten worden anoniem besproken tijdens de infoavond.

KLIK HIER om de vragenlijst in te vullen en gebruik onderstaand formulier om u in te schrijven, graag voor 30 september.